måndag, mars 05, 2007

Jag är inte längre ung

Min tid i ungdomsförbundet är över. På LUF Örebros årsmöte i förra veckan avgick jag ur distriktsstyrelsen. Anledningen till att jag valde att inte ställa upp för omval är att jag inte känner att jag har tillräckligt med tid för att göra ett riktigt bra arbete. Dessutom finns det nu flera duktiga, yngre luffare som vill och kan ta över.

Jag blev medlem i LUF i septemeber 2001. Efter bara några veckor blev jag vice distriktsordförande i Östergötland. Efter det har jag varit ordförande i LUF Östergötland, regionombudsman, ordförande i LUF Örebro och nu senast kassör.

Min aktiva tid i LUF blev ca 6 år. Det har varit 6 underbart roliga år. Jag har fått massor av vänner och lärt mig otroligt mycket.

Jag kommer såklart inte att lämna LUF helt och hållet. Jag kommer fortfarande att gå på många av de träffar som anordnas och vara med och kampanja och på andra sätt hjälpa till.

Till sist vill jag bara önska den nya styrelsen ett stort lycka till! Ni kommer att vara bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för alla åren i Luf Ina! Jag förstår din känsla när du avgick. Det är blandat, eller hur? Först känner man sig ganska lättad, det känns som en stor grej tagits bort från ens axlar - ansvar, tid, stress etc. Sedan känns det väldigt tomt och tråkigt.

Jag har funderat rätt mycket på hur det kommer sig att en organisation kan sluka en på det sättet. Tror aldrig jag kommer att få något bra svar på det.

Ha det bra, vi ses säkert på komrix