tisdag, september 30, 2008

Fotboll

Igår var jag på Behrn Arena och tittade på allsvensk fotboll. Är inte så intresserad egentligen men ibland tycker jag det är spännande och eftersom Örebro igår gästades av laget från min gamla hemstad var det extra intressant.

Var faktiskt ganska kluven igår, dels vill jag ju att det ska gå bra för ÖSK men peking finns trots allt i hjärtat. Så ett oavgjort resultat kändes faktiskt ok för min del.

Första gången jag var i Örebro var under ett besök på dåvarande Eyravallen. Det var våren 2000, säsongspremiär och jag och en kompis åkte upp till Örebro med Peking fans. Det var en del i ett skolarbete, vi skulle skriva ett reportage till skoltidningen om livet som fotbollssupporter. Mycket har hänt under dessa år. Den gången hördes bortalagets fans betydligt mer än hemmalagets. Igår var rollerna helt omvända.

Det var en härlig stämmning igår, kul att så mycket människor är intresserade av vårt allsvenska herrlag. Nu ser jag bara fram emot när det kommer lika mycket åskådare till vårt allsvenska damlags matcher

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att du bloggar igen Ina!