tisdag, februari 17, 2009

Total galenskap

Moderaterna presenterar idag ett nytt förslag på DN debatt. Man tycker, med migrationsminister Tobias Billström i spetsen, att medborgarskap ska kunna återtas.

Det är skrämmande att vi nu kan se samma utveckling som i Danmark. De etablerade partierna får skrämselhicka över de främlingsfientliga partiernas framgångar och istället för att kraftfullt stå upp för människovärdet, individen och de mänskliga rättigheterna väljer man att ta över den främlingsfientliga retoriken.

Mitt eget parti har tyvärr i några fall varit ute i gråzonen med en del testballonger men lyckligtvis har våra medlemmar satt stopp för allt för stora galenskaper. Det är bara att hoppas att man inte dras med i utspelshysterin och istället står upp för alla människors lika värde och rättigheter!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt och hållet med dig Ina! När jag först lästa artikeln så frågade jag mig själv vart somligas principer har tagit vägen. Vad jag varje dag lär mig i skolan är att vi alla inom Sveriges gränser har ett lika värde och samma rättigheter. Det här är ett bevis på att en stor skara inte håller med. Jag tycker personligen att det är fegt, om det här skulle gå igenom så skulle det innebära att vi istället för att behandla problemet bara skicka det vidare och på så sätt förvärra det hela.

/Jakob Holm

Ina sa...

Precis, dessutom skapar man ett A-lag och ett B-lag vad gäller medborgare. De som har sitt medborgarskap på heltid och de som bara får ha det till låns. Antingen är man medborgare i ett land eller så är man det inte. Har man väl fått medborgarskapet är det samma villkor och rättigheter/skyldigheter som för alla andra medborgare, oavsett var man råkar vara född någonstans!

Förresten, ska man säga grattis till styrelseplatsen? ;)

Anonym sa...

Hehe, mja, Ska sitta med där och gapa och härja lite nu, har hand om lite grejer ska även förska få snurr på ett kristdemokratiskt ungdomsparti i Kumla. Det känns som en bra början för mig!

Jag glömde föresten att tacka för praktiken, den var verkligen kanon bra! tacktack!

/Jakob Holm