onsdag, januari 28, 2009

Vilken dag

Idag var det först kommunfullmäktige 9-17. Det var långa debatter om allt från hundar till finanskris. Mer om det imorgon.

Sedan till stallet och väl där råkar en av hästarna få in en pinne i benet. Blodet sprutar (ja, det sprutade faktiskt)och ägaren får panik. Jag får rycka in och lägga tryckbandage och ringa veterinär. Sedan väntade jag tills veterinären kom. Han sydde några stygn och ordinerade penicillin. Så nu ska jag spruta hästen med det i 5 dagar.

Mitt i allt detta så krisar sig en av mina skolnämnder också. Många samtal blev det mitt i blod och veterinär. Tror det löst sig till det bästa men ibland blir livet mer intensivt än annars.

Nu är klockan snart 23 och jag är precis hemkommen från stallet. Inte blev det någon skidåkning som planerat...

Bara att ta nya tag imorgon...

Inga kommentarer: