söndag, mars 08, 2009

Liberalt riksmöte

Nu är jag hemkommen från Folkpartiets riksmöte i Linköping. Det har varit 3 intressanta dagar, med en väldig spännvidd.

I fredags var det personaldag och vi lyssnade på bland annat Erik Ullenhag. Dessutom fick vi lärdomar från presidentvalet och Obama-kampanjen. Martina Lind var lysande och höll helgens bästa föredrag och fick mig att skämmas lite eftersom jag är alldeles för dålig på att skriva här på bloggen. Helene Odenjung är ett mycket bättre exempel på kommunikation via webben!

Jan Björklund höll ett bra tal där han gjorde ett bra och starkt avståndstagande från demonstrationerna i Malmö.

Mathias Sundin, oppositionsråd i Norrköping höll tillsammans med Olle Wästerberg ett seminarium på årets hetaste tema, presidentvalet och vad vi kan lära av det. Mathias har en bra blogg om amerikansk politik
som jag kan rekommendera.

Riksmötet präglades som sig bör av valet till europaparlamentet. Många seminarium handlade om kampanj eller EU eller bägge. Efter tre så intensiva dagar snurrar huvudet oh det tar ett tag för alla intryck att sjunka in. All cred till alla duktiga funktionärer som gjorde det möjligt!

Till sist hittade jag i helgen en rolig krönika om folkpartisten som fanns i Östgöta correspondenten

1 kommentar:

Unknown sa...

Så bra att vi fortsätter på samma spår med vår planering!