tisdag, november 21, 2006

Debatten om debatten

Har hamnat i en intressant debatt med John om huruvida det var rätt att ta debatten med sverigedemokraterna eller inte.
Våra åsikter om huruvida det var rätt att ta debatten skiljer sig åt, det är väl som sagt hela poängen med demokrati ;)
Men vi är överens om att det aldrig är ok att acceptera intolerens eller främlingsfientlighet och jag föreslår att vi lägger debatten om debatten bakom oss och istället lägger alla våra krafter på att strida för alla människors lika värde! Låter det bra John eller vill du fortsätta att debattera debatten?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag föreslår att vi nu debatterar en stund om huruvida vi ska debattera den här debatten! Kan inte komma på nåt argument för så vi struntar väl i det :P

Anonym sa...

Eller ja - debatten lär jag (och många med mig) fortsätta, men vi kan ta den på andra ställen! :)

Ina sa...

gör du det, själv tänker jag ägna mig åt det som är här och nu, hur skapar vi ett samhälle som respekterar alla människors lika värde och deokratins grunder...