fredag, december 01, 2006

Kongress

I helgen har LUF sin årliga kongress. Förutom motioner om stadgar och annan sedvanlig kongressformalia ska vi även välja en ny ordförande.

Mitt hopp står till Frida, en ung tjej som jag är övertygad om kan föra LUF i rätt riktning.

Första gången jag träffade Frida var 2001 när jag var på mitt första LUF-arrangemang, basliberalen. Det var en söt liten blond tjej som var med som ledare. Alla blev vi då mäkta imponerade över de kunsakper denna unga tjej besatt. Ännu mer imponerade blev vi när det gick upp för oss att hon bara var 17 år! Nu har ytterliggare 5 år passerat och utvecklingen har gått spikrakt uppåt.

Nu är inte jag ombud på kongressen, men vore jag det skulle jag utan tvekan lägga min röst på Frida!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Så du har blogg du med.
Nu lägger jag in dig som favo så jag vet vad du har för dig i NV ;). Lycka till!