tisdag, april 03, 2007

Vår

Jag älskar våren! Varje år blir jag lika glad när ljuset och värmen kommer. Jag njuter av solen som värmer och av de ljusa kvällarna.

Men...

Varje år glömmer jag bort en ack så viktig sak. den slår mig likt en knytnäve i magen och tar effektivt bort glädjen över våren. Detta elände kallas pollen. jag har förbannats med pollenallergi som med åren inte blir ett dugg bättre utan snarare tvärtom. Det är fortfarande inte SÅ allvarligt, jag kan vistas ute men måste ta mediciner och är allmännt nere.

Nu är påsken här och det är dags för ett annat elände, nämligen påskliljor. Visst är det vackert men skönheten falnar när den kombineras med kliande ögon och rinnande näsa.

Nä, fram för våren och bort med pollen och annat otyg :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter medicin och inte medecin!

Ina sa...

skönt att veta att någon läser det jag skriver så noga att tom stavfel upptäcks ;)

Det är hur som helst ändrat nu!