tisdag, augusti 14, 2007

LUF kongress

Jag har de senaste dagarna befunnit mig i Göteborg där jag haft den stora äran att sitta som ordförande på Liberala ungdomsförbundets kongress. Det var en spännande, stressig, jobbig men fruktansvärt rolig erfarenhet som jag lärt mig mycket av.

Dagarna har varit fyllda av debatt och yrkanden och kontrapropositionsvoteringar. En eloge till debattörerna som nästan hela tiden höll debatten på en konstruktiv nivå.

Tre ministrar besökte kongressen, Lars Leijonborg höll sitt sista tal på en LUF-kongress som partiordförande, Cecilia Malmström och Jan Björklund talade om sina respektive ansvarsområden i regeringen. Även partisekreterare Erik Ullenhag var på plats.

Kongressen var befriad från skandaler, vilket var skönt.

Nu är det två år tills nästa stora kongress och huvudet är redan fyllt av idéer som det ska motioneras om. Bara hoppas att man kommer ihåg dem om två år...

Inga kommentarer: