måndag, december 01, 2008

premiär

kan förövrigt berätta att jag gjorde premiär i skidspåret igår. Det var 1 km spår öppet i Ånnaboda vilket åktes ett antal varv. Ramlade bara en gång, i första skarpa kurvan (som också var i nedförsbacke) upptäckte jag att längdskidor inte fungerar på samma sätt som slalomskidor. Resultatet blev en fin störtdykning ner i snön. Men annars gick det över förväntan!

Idag är det lite träningsvärk i bröstkorgen (hur man nu kan få det?) men annars gav premiären mersmak. Nu får vi hoppas att det inte regnar nästa gång...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så stolt att jag spricker...och en smula orolig för din mentala hälsa...:) Å andra sidan sätter du dig regelbundet på ryggen på livsfarliga djur vilket i sig är en smula oroande.

Ina sa...

tackar :)

du är välkommen att följa med när du vill! ;)

vill annars bara meddela att tygla en stor häst är lätt som en pannkaka i jämförelse med att styra ett par skidor i nedförsbacke...

Anonym sa...

Det lär dröja länge innan jag ställer mig på ett par längdskidor. Barndomstrauma...:)

MaddeS sa...

Jag håller med JonasS, längskidor är farligt! Vi gick nog samma skidskola eftersom traumat håller i sig så länge;)

Ina sa...

Jonas: erbjudandet gäller även hästen ;)

Madde: barndomstrauman är till för att övervinnas! ;)