lördag, februari 10, 2007

En alldeles, alldeles underbar lördag!

Idag har jag haft en underbart skön lördag!

Vaknade sent, åt frukost i lugn och ro. Invigde min nya kaffebryggare vilket innebar att jag fick gott, nybryggt kaffe till frukost!

Sedan åkte jag till Fällersta för att rida. Himlen var klarblå och det var precis lagom kallt. Tog ut Nicky på en ridtur i skogen och hittade en mysig skogsväg med orörd nysnö. Både Nicky och jag ansåg att den var som gjord för en snabb galopp! Helt underbart att galoppera fram i snön så att ögonen tåras av kylan och fartvinden!
Två stora, lyckliga bocksprång blev det också.

Efter att Nicky var tillbaka i hagen bar det iväg till Rinkaby för häst nr 2. Har ett litet projekt ihop med min kollega Karolina vilket innebär att jag rider hennes häst Titan varje lördag. Det går sakta men säkert framåt och förra veckan ramlade många polletter ner hos honom. Idag stod det hoppning på schemat.

Jag har sällan träffat en häst som är så självmedveten som Titan! Han är fullt medveten om när han gjort något bra och sträcker lite extra på sig. Eftersom han skötte sig utmärkt idag fick han mycket beröm vilket alltså resulterade i en extremt nöjd och mallig häst.

Kvällen ska jag tillbringa i soffan med en stor skål popcorn och en kanna thé. Tänkte titta på melodifestivalen och hoppas att det blir bättre än förra veckan!

Hejar redan nu på The Ark!

Inga kommentarer: