onsdag, februari 24, 2010

Sälj gärna min lägenhet!

Idag är det kommunfullmäktige i Örebro. Förmiddagen handlade till stor del om försäljning av lägenheter hos ÖBO. Tyvärr blev debatten inte särskilt upplyftande. Debattnivån var låg, och de retoriska knepen blev allt fulare.

Jag bor i en ÖBO-lägenhet. Jag bor i ett område där det är möjligt att fastigheter kommer säljas. I debatten hänvisas till undersökningar som gjorts bland boende hos ÖBO. Jag har inte fått delta i någon sådan undersökning. Hade jag fått det så hade svaret blivit att jag gärna ser en annan ägare av min lägenhet än ÖBO.

Intressant att notera är också att oppositionen bara ser utförsäljning av lägenheter till andra fasstighetsägare som möjliga. Att sälja till hyresgästerna räknas tydligen inte som utförsäljning eller privat ägande. Intressant.

Såhär ser det ut när jag sitter på KF. Bilden är dock inte tagen under just ÖBO-debatten

Inga kommentarer: