måndag, september 27, 2010

Vilken vecka

Oj, vilken vecka det har varit. Ner, upp och så ner igen. Jag har inte orkat blogga eller analysera men börjar nu landa så pass mycket att ett litet försök i alla fall kan åstadkommas.

Först och främst, ett stort tack till alla de 170 personerna som valde att kryssa mitt namn på folkpartiets lista! Det är fler än jag vågade hoppas på och det gör mig otroligt glad! Dessutom var det 122 personer som kryssade mitt namn i riksdagsvalet vilket nästan är ännu roligare för jag har inte bedrivit någon riksdagskampanj alls.

Jan Björklund har under hela året pratat om de 171 rösterna på Färöarna som avgjorde valet i Danmark för några år sedan. Nu kan han i stället berätta om den enda rösten i Örebro, den enda rösten i Sundsvall eller de 26 rösterna som fattades för att ge folkpartiet mandat i Värmland och Göteborg. Om inte annat så har vi nu verkligen fått bevis för att varje röst räknas.

Från vår sida i folkpartiet och koalitionen har vi sagt att vi ska ta den här veckan och fundera över valresultatet och hur vi ska agera framöver. Så exakt hur det blir med överklagande och liknande får jag återkomma med nästa vecka.

Till sist vill jag också tacka alla folkpartister och alliansvänner och koalitionskollegor som gjort det här till en otroligt rolig valrörelse!

Inga kommentarer: