fredag, september 08, 2006

Leijonkungen lever!


I går kväll var det dags. Det var det sista testet och den sista chensen för
en pressad partiledare att vända underläge till seger.

Måste erkänna att jag var nervös där jag satt framför min TV. Eller
faktiskt, jag var så nervös att jag inte kunde sitta stilla, utan passade på
att göra rent badrum och stryka lite under tiden som ajg tittade/lyssnade på utfrågningen. Men ju längre timmen led, dessto lugnare blev jag. Lassa klarade sig inte bara bra, han klarade sig ju till och med utmärkt! Visst syntes det att han var pressad, visst rann svetten i pannan på honom, men so what! Han redde ut frågan en gång för alla, han visade att vår politik är den samma oavsett dataintrång eller inte!

Dessutom verkar media ha svängt igen. Tänk vilken inverkan en rubriksättning kan ha! Igår mellan klockan 20 och 21 vände Lars Leijonborg valrörelsen! Han gjorde det ensam, nerpressad i brygga vägrade han att ge upp. Han reste sig på 9 och bevisade en gång för alla att
Leijonkungen lever!

Inga kommentarer: